Powered By Blogger

Saturday, October 9, 2010

GUAN ENG TIPU!!!!

Dulu janji lain sekarang buat lain. Sebelum menang pilihanraya janji bulan bintang. Nak bela nasib semua kaum konon. Hampeh betul. Mana keadilan yang sering dilaungkan? Nampak sangat Guan Eng sedang menjalankan strateginya untuk menghalau orang Melayu dan India dari Pulau Pinang. Satu kaum ditatang bagai minyak yang penuh .. kaum lain.. di sepak terajang. Bawak-bawak lah sedar diri, bumi yang dipijak ini namanya MALAYsia atau MALAYsaja.
Lihat apa yang dirancang oleh Guan Eng untuk penempatan haram orang cina.....


Tipu tipu tipu berkali dia (LGE) tipu tapi tetap menafikan sekarang ni tentang isu tanah di Balik Pulau, Pulau Pinang ... bermula dari kampong buah pala, kampung pokok asam  dan sekarang ni balik pulau pulak..


ini lah janji bulan dan  bintang kepada penduduk buah pala, sedangkan  pada 8 jan 2009  YB seri delima (Yang Berbohong rayer) menyatakan kampung buah pala akan menjadi kampung warisan kaum india yang pertama di Malaysia dan selagi PR memerintah Kampung Buah Pala akan dikekal kan untuk selama-lamanya.....



Pembaca boleh saksikan sendiri janji yang diungkapkan oleh rayer celaka DARI MINIT yang ke 2....


dan penjelajahan diteruskan keatas kampung pokok asam jelutong dan kampung permatang tepi laut  dibawah pentadbiran ketua menteri paling celaka dalam sejarah. Untuk pengetahuan semua, perkampungan Melayu pula hendak dirobohkan selepas perkampungan terakhir orang Tamil di Pulau Pinang iaitu Kampung Buah Pala dirobohkan.


 Terbaru 2 perkampungan Melayu akan diroboh tidak lama lg........... habis semua jadi pelarian


Yang menjadi isu kenapa kedua-dua penduduk perkampungan Melayu ini tidak dibela dan tidak dilayan oleh ketua menteri. Sebaliknya mereka dilayan seperti pendatang haram yang datang menetap di Pulau Pinang. Penduduk kampung terpinga-pinga untuk mendapatkan pembelaan.Bayangkan dengan hanya mendapat pampasan sebanyak RM20,000.00 dari pihak pemaju. Bagaimana keluarga-keluarga ini hendak bertahan.


Lain pulak layanan berbeza terhadap Kampung Pulau, Jelutong,yang keseluruhan penduduknya adalah terdiri dari kaum cina.Mereka diberi layanan istimewa oleh kerajaan DAP.Penduduk Kampung Pulau turut akan di pindah dalam erti kata lain tidak dihalau sepertimana penduduk kaum melayu atau pun india.
bukan itu sahaja malahan pulak Ketua Menteri Celaka itu telah berdiolog bersama penduduk kampung pulau. Malah LGE bersama Law Heng kiang
mempertahankan hak penduduk Kampung Pulau,ini kerana penduduk tersebut tidak mahu menerima pampasan RM40ribu seperti mana yang ditawarkan oleh pihak pemaju.Pihak kerajaan negeri  mempertahankan penduduk kampung  yang enggan menerima pampasan,sebaliknya akan membantu mendesak agar nilai pampasan dinaikkan dan diberi sebuah rumah yang baru. CAT LAH NI BAGUSSS



Dia seoarang yang RACIST  dan kerajaan Negeri menyediakan peguam untuk penduduk kampung pulau  adakah hal yang sama berlaku terhadap penduduk kampung kampung melayu dan India diberi pembelaan oleh kerajaan negeri? Jawapannya tidak sama sekali!!!!!!


Mereka lupa siapa yg memberi ruang kepada meraka sehingga mereka boleh merasa kesenangan dan kemewahan hidup di dalam Negara Islam Malaysia!!


 



Ketua Menteri Celaka ni memang racist, secara mata kasar kita lihat Guan Eng ni macam bagus...nak bangunkan kawasan Balik Pulau menjadi hub pendidikan konon, boleh mewujudkan banyak peluang pekerjaan dan membawa masuk pelabur-pelabur dari luar melabur di Pulau Pinang yang boleh menguntungkan kerajaan negeri tetapi sebenarnya Guan Eng ni mempunyai agenda tersembunyinya yang memang jahat.

Ketua Menteri Pembohong ni secara senyap nak menghalau orang Melayu di Balik Pulau. Dengan pembinaan Univesiti NanYang di Balik Pulau secara tidak langsung pertambahan penduduk di Balik Pulau akan meningkat. Ini disebabkan jumlah pelajar yang akan melanjutkan pengajian di situ dianggarkan seramai 4000 hingga ke 5000 orang.

Yang menariknya bagi kerajaan negeri Guan Eng, pertambahan populasi ini melibatkan satu kaum sahaja iaitu kaum cina. Nampaknya cita-cita ketua menteri paling celaka ini untuk menakluki kawasan Balik Pulau yang satu-satunya dikuasai oleh orang Melayu hampir tercapai dengan pembinaan universiti ini.

Banyak kemungkinan yang boleh berlaku apabila universiti ini dibina. Lebih banyak keburukan daripada kelebihan yang banyaknya membawa keuntungan pada orang cina. Harga tanah melambung, pembinaan lebih banyak rumah yang tidak mampu dimiliki oleh orang Melayu, dibanjiri oleh warga Singapura dan banyak lagi lah..

Sekarang ni tanah yang diwartakan untuk pembinaan universiti itu sedang menjalani proses penilaian semula kerana harga yang ditawarkan oleh Guan Eng dibawah harga pasaran sebenar. Dengar-dengar cerita Guan Eng juga akan membuka sebuah pusat latihan berkonsepkan MARA. Untuk kaum mana tak pasti lagi.

Nampaknya Guan Eng sedang berusaha bersungguh-sungguh mengaburi mata orang Melayu untuk mempercayainya dengan kerja-kerja kebajikan dan dengan mengamalkan pentadbiran secara CAT tetapi pada hakikatnya agenda utamanya untuk menghalau orang Melayu.

Tak lama lagi nama Pulau Pinang pun nak ditukarkanya ke nama Penangpura@Penangpore.
 
 


Apa yang akan berlaku disini.......
 



No comments:

Post a Comment